اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

الگوی امارات متحده عربی محور اصلی نشست “شهرهای آینده” سازمان ملل متحد بود

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، الگوی پیشرو امارات متحده عربی در به کارگیری راهکارهای هوش مصنوعی و تسریع در استفاده از آن در مسیرهای توسعه فراگیر، موضوع اصلی و محوری در جلسه چشم اندازهای شهرهای هوشمند و پایدار آینده و کاربردهای هوش مصنوعی بود که توسط دفتر روابط بین المللی شهردار شهر نیویورک برگزار شد.

این جلسه با حضور اعضای هیأت امارات شرکت کننده در فورم سیاسی سطح بالای سازمان ملل متحد در زمینه توسعه پایدار ۲۰۲۴ برگزار شد.

هیأت امارات در این جلسه که شاهد حضور گسترده هیأت های بین المللی و برنامه های سازمان ملل بود، به بحث و بررسی فرصت های پایداری در شهرهای آینده و ظرفیت های به کارگیری هوش مصنوعی به عنوان ابزاری مثبت برای تقویت کار دولتی که ترکیبی از توسعه و پایداری در شهرها و مناطق است، پرداخت.

در این جلسه عبدالله ناصر لوتاه، معاون وزیر امور شورای وزیران برای تبادل دانش و رقابت پذیری و رئیس کمیته ملی اهداف توسعه پایدار، میشل ملینار، معاون دبیرکل و مدیر اجرایی موقت برنامه سکونتگاه های بشری سازمان ملل متحد، آمنه بن زعل المهیری، کنسول عمومی امارات در نیویورک و ادوارد مرملشتاین، کمیسر دفتر روابط بین المللی شهردار نیویورک و همچنین تعداد زیادی از مسئولان و کارشناسان بین المللی حضور داشتند.

هیأت امارات در این جلسه، الگوی امارات در به کارگیری هوش مصنوعی برای حمایت از تلاش های توسعه پایدار، تلاش دولت امارات برای گسترش فرصت های استفاده از هوش مصنوعی و تقویت همکاری های بین المللی برای توسعه کار دولتی و توسعه ای در سطح جهانی را مطرح کرد که به دستیابی به پایداری رشد اقتصادی، اجتماعی و دانشی منجر می شود و تحقیق و توسعه و نوآوری در سطح جوامع، دولت ها و کشورها را تشویق می کند، با استفاده از رویکرد همکاری بین المللی که امارات متحده عربی اتخاذ کرده است.

عبدالله لوتاه گفت که امارات متحده عربی با هدایت رهبری حکیمانه، الگوی پیشرو و پیشقدمی را در به کارگیری راهکارهای هوش مصنوعی و سرمایه گذاری در آن برای پایداری زیرساخت ها، مؤلفه ها و محیط شهرها و جوامع هوشمند آینده که انسان را محور اصلی طراحی، توسعه و ارائه خدمات خود قرار می دهند، ایجاد کرده است.

وی اشاره کرد که مسیر جهانی به سوی دستیابی به توسعه پایدار، نیازمند فعال سازی انواع فناوری های نوآورانه با حس مسئولیت و نظام حکمرانی اثربخش برای بهبود زندگی بشری و اجتناب از هرگونه تأثیر منفی است و فناوری ها محرک های تحول مثبت به سوی آینده ای پایدارتر هستند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا